«МЕТУШЛИВА
БІЛОЧКА»
Мета: формувати у дітей
уявлення рівності на основі зіставлення двох груп предметів, активізувати в
мовленні слова: «стільки - скільки, порівну», «однаково», порівну»; формувати поняття «біля, у, під».
Матеріал
: дерева, білочки, грибочки, горішки.
Хід гри.
Вихователь каже: «Подивіться, хто прийшов до нас у гості.
Руденькі, пухнасті, з красивим хвостиком. Звичайно, це білочки. Давайте ми
почастуємо їх грибочками (горішками). Де живе білочка? Поставлю одну білочку біля дерева, ще поставлю одну
білочку у дуплі дерева і ще одну під деревом. Скільки всього білочок? А тепер ми почастуємо їх грибочками (горішками).
Одній білочці дамо грибок, ще одного і ще одного. Всім білочкам вистачило грибочків?
Скільки грибочків? Як ще можна сказати? Правильно, білочок і
грибочків порівну, їх однаково. А тепер ви почастуєте білочок грибочками.
Білочкам дуже сподобалося з вами грати.»
«ЗНАЙДИ
КВІТКУ ДЛЯ МЕТЕЛИКА»
Мета: формувати вміння дітей порівнювати дві групи предметів на основі
порівняння, встановлювати рівність і нерівність двох множин, активізувати в мовленні слова: «стільки - скільки, порівну», «однаково».
Матеріал: квіти, метелики.
Хід гри. Вихователь говорить:
«Діти, подивіться, які гарні метелики. Вони хочуть з вами погратися. Зараз ви
станете метеликами. Наші метелики живуть на квіточках. У кожній метелики свій
будиночок - квіточка. Зараз ви будете літати по галявині, а за моїм сигналом
знайдете собі будиночок - квіточка. Метелики, летіть! Метелики, будиночок! Всім
їм вистачило будиночків? Скільки метеликів? Скільки квіточок? Їх порівну? Як ще
можна сказати? Їм дуже сподобалося з вами грати.»
«ПОСАДИ
БДЖІЛКУ У ВУЛИК»
Мета: розвивати вміння дітей
порівнювати два предмети за величиною, активізувати в мові дітей слова
«великий-маленький» ; формувати поняття «один, порівну,
більше, менше».
Матеріал
: вулики різного кольору з отвором, бджілки.
Хід гри. Вихователь каже: «Діти, я вам зараз розповім
цікаву історію. Жили - були дві бджілки, і ось одного разу вони вирішили
збудувати собі будиночки - вулики. Звелили стіни і дахи для
будиночків, але тільки не зрозуміють, які дверці робити. Давайте ми їм
допоможемо зробити дверцята. Подивіться, які у нас за величиною бджілки?
Які, великі чи маленькі? Які ми ми будемо робити дверці?
На яку фігуру схожі двері? Посадіть в червоний вулик одну
бджілку, і на … теж одну бджілку. Скільки бджілок? Скільки вуликів? Посадіть в
червоний вулик ще одну бджілку. Скільки зараз в червоному вулику? А скільки в …
? На скільки більше? На скільки менше? Бджілки дуже раді, що ви їм допомогли. Вони
хочуть з вами погратися».
«ЧАРІВНЕ
ДЕРЕВО»
Мета:
вчити групувати предмети в
корзини відповідного кольору; розрізняти кольори : жовтий, червоний, синій,
зелений;
Словник
: фрукти, круглі, багато.
Матеріал
: дерево, груші, сливи, яблука,
корзини: червона, жовта, синя.
Хід гри
Діти, погляньте, у нас в саду виросло чарівне дерево на
якому визріли різні фрукти. Які фрукти на дереві? Якого кольору яблука, груші,
сливи? Та дерево дуже похилилося і не може витримати таку кількість фруктів на
своїх гілочках. Скільки фруктів на дереві? Давайте допоможемо і зберемо урожай
в корзини. В корзину якого кольору
покласти яблука, сливи, груші? Молодці, нам дерево подякувало і на наступний раз
знову порадує своїм рясним урожаєм.
ЛОГІЧНІ РЯДИ «ЦИФРИ»
Мета:
вчити дітей складати
послідовність цифр у рядках , у стовпчиках, у квадратах та
прямокутниках; закріпити назви цифр від 1 до 5 та від 5 до 1; розвивати
уважність, окомір, вміння слідкувати за своєю виконаною роботою та виправляти
себе; виховувати самостійність.
ЛОГІЧНІ РЯДИ «ЦИФРИ»
Мета:
вчити дітей складати
послідовність іграшок не повторюючи їх у рядках , у стовпчиках, у
квадратах та прямокутниках; закріпити назви іграшок ; розвивати уважність,
окомір, вміння слідкувати за своєю виконаною роботою та виправляти себе;
виховувати самостійність.
ЛОГІЧНІ РЯДИ «ОВОЧІ ТА ФРУКТИ»
Мета:
вчити дітей складати
послідовність картинок не повторюючи їх у рядках , у стовпчиках, у
квадратах та прямокутниках; закріпити назви овочів а фруктів ; розвивати
уважність, окомір, вміння слідкувати за своєю виконаною роботою та виправляти
себе; виховувати самостійність.
ЛОГІЧНІ РЯДИ «ФІГУРИ»
Мета:
вчити дітей складати
послідовність картинок не повторюючи їх у рядках , у стовпчиках, у
квадратах та прямокутниках; закріпити назви геометричних фігур, та кольорів ;
розвивати уважність, окомір, вміння слідкувати за своєю виконаною роботою та
виправляти себе; виховувати самостійність.
«ЗАЙЧИКИ НА
ГАЛЯВИНІ»
Мета: розвивати
вміння дітей порівнювати два предмети за величиною, активізувати в мові дітей
слова «великий, малий, довгий, короткий»; формувати поняття «справа , зліва, посередині».
Матеріал
: зайчики (великий, маленький, середній)
Хід гри. Вихователь
розповідає: «Жили - були в лісі зайчики і вирішили вони на галявині погратися.
Подивіться, зайчики однакові за величиною чи різні? Стало
сумно їм вдвох гратися, покликали собі своїх друзів. Покладіть зайчика на
галявину справа . Скільки зайчиків на галявині? Які вони за зростом? Покладіть
ще одного зайчика зліва .Скільки тепер зайчиків? Який зростом зайчик зліва?
Який зростом справа? Який зростом зайчик посередині? Добре гратися зайчикам
разом. Зайчики
дуже раді, що ви їм допомогли».
«ПОКЛАДИ
У КОШИК»
Мета: розвивати
вміння дітей порівнювати предмети за величиною, активізувати в мові дітей слова
«великий-маленький, середній».
Матеріал : кошики різного розміру, овочі,фрукти,
ягоди, гриби.
Хід гри. Вихователь
розповідає про те, що вродив дуже рясний
урожай,
тепер його треба зібрати. Розглядаємо, що виросло. Уточнюємо, у що ми будемо
збирати овочі. Вихователь запитує: «Яка ця корзина за величиною? Які овочі ми в
неї покладемо?» В кінці гри узагальнюємо, що у великій кошику лежать великі
овочі, а в маленькій - маленькі.
«ВИКЛАДИ
ФІГУРУ»
Мета:
вправляти в викладанні
геометричних фігур з декількох частин
методом накладання на готовий силует; розвивати мислення , увагу, моторику рук.
Матеріал
: геометричні фігури розрізані
на частини та цілі силуети.
«ВПІЗНАЙ
ПО СИЛУЕТУ»
Мета:
вправляти в визначенні геометричних фігур які
є складовими автобуса, паровоза, ялинки ….; розвивати увагу, окомір, пам’ять,
зв’язне мовлення.
«ПОСАДИ
ЛІТАК НА СВІЙ АЕРОДРОМ»
Мета:
вчити дітей групувати предмети за кольором,
дообирати предмети відповідного кольору та викладати їх методом накладання;
закріпити назви кольорів; розвивати увагу, мислення.
Матеріал:
Літаки різного кольору, картоні прямокутники
відповідних кольорів.
«ВЕСЕЛА
ПІРАМІДА»
Мета:
вчити дітей ставити елементи піраміди
послідовно одна на одну, дообирати предмети за розміром від великого елемента д
маленького; закріпити назви кольорів; розвивати увагу, мислення, моторику рук.
Матеріал:
картоні прямокутники з готовим силуетом
піраміди, прямокутники з першим елементом, елементи різного кольору та розміру
від великого до маленького.
«ВПРАВО
– ВЛІВО, ВГОРУ – ВНИЗ »
Мета:
закріпити навички орієнтування в просторі,
засвоїти просторові поняття «направо, наліво, справа, зліва», «вище, нижче»,
«всередині, назовні», «далеко, близько», а також вправляти в правильному вживанні
прийменників «у, на, над, під, біля, перед»; заохочувати мовленнєву та логічну
активність у самостійній відповіді на поставлене завдання.
Матеріал:
завдання з картинками.
«ДОДАЙ
ЧОГО НЕ ВИСТАЧАЄ»
Мета:
вчити дітей групувати предмети за кольором
;добирати різні прищепки та прикріпляти їх на основу; закріпити назви кольорів;
розвивати увагу, мислення, моторику рук.
Матеріал:
картоні еталони гусениць, серединки квітів,
сонечко без промінців, хмарки, травичка низька,
прищепки різного кольору та форми.
Дидактичні ігри з логіко-математичного розвитку
«КОЛЬОРОВИЙ
ОЛІВЕЦЬ»
Мета:
вчити дітей групувати предмети за кольором
;добирати різні картинки одного кольору та прикріпляти їх на основу; закріпити
назви кольорів; розвивати увагу, мислення, моторику рук.
Матеріал:
картоні еталони олівців різних за кольором,
картинки різного кольору та виду.
Комментариев нет:
Отправить комментарий